הירשמו וקבלו 8 דרכים לגרום לאנשים לשלוף את האשראי

מה יקרה לחנות האונליין שלך אם אמזון תיכנס לשוק הישראלי

על ידי  |  אין תגובות

השמועות מספרות שאמזון הולכת להיכנס לשוק הישראלי. בינתיים זה אמנם רק בגדר שמועות אבל השוק הקמעונאי בארץ לא שקט וכולם שואלים – במידה וזה יקרה, איך זה ישפיע על השוק המקומי, מי הולך להפסיד ומי הולך להרוויח?

קצת על אמזון:

אמזון הוקמה ב-1994 על ידי ג'ף בזוס והחלה כחנות אונליין למכירת ספרים. היום אמזון היא מפלצת eCommerce (סחר מקוון), לוגיסטיקה, תשלומים, תוכנה, אחסון ומדיה. בפלטפורמת המכירה של אמזון תוכלו למצוא הכל מהכל כולל ספרים, אלקטרוניקה, מחשבים, טלפונים, ג'אדג'טים, אוכל, טיפוח בגדים ועוד המון מוצרים.

בסוף 2016 שווי השוק של אמזון כבר היה גבוה יותר מהשווי של 8 הרשתות האמריקאיות הכי גדולות יחד ובזמן שהמניות של כמה מאותן הרשתות צנחו בעשרות אחוזים מאז 2007, השווי של אמזון זינק פי יותר מ- 13.
נכון להיום צרכנים ישראלים יכולים לבצע רכישה באמזון אבל רבים מהמוצרים לא נשלחים לישראל ויש צורך להשתמש בחברת שילוח לארץ.

 האם אמזון מגיעה לארץ?

לפי השמועות אמזון מחפשים שטחים של 25,000 מ"ר של שטח כדי לאחסן בו מוצרים. לצורך ההשוואה ברשותה של רשת ישראלית גדולה 10,000 מ"ר של שטח אחסון. כלומר מחישוב פשוט אנחנו יכולים להבין שכמות המוצרים שאמזון עלולה להכניס לארץ היא עצומה לעומת השוק המקומי היום ומהווה איום לא קטן על עסקים מקומיים אבל במקביל פותחת הרבה אפשרויות בפני הצרכן הישראלי.

אז למה לאמזון להיכנס למדינה קטנה כמו שלנו?

הצרכנים הישראלים קונים אונליין, והרבה. רק ביום הרווקים הסיני הישראלים הוציאו 160 מיליון שקלים. 160 מיליון שקלים ביום אחד! ובסוף 2017 הישראלים צפויים להוציא 14.1 מיליארד שקלים על קניות אונליין שזה סכום לא מבוטל בכלל עבור מדינה קטנה כמו שלנו. ולכן לאמזון יש כדאיות כלכלית להיכנס לשוק שנמצא בצמיחה בכל מה שקשור לקניות אונליין, מה עוד שזה שהגרף מראה על עלייה מתמדת בעניין הזה והצרכנים רק מגבירים את כמות הרכישות שלהם אונליין.

מי הולך להרוויח מהכניסה של אמזון לישראל?

המרוויח הגדול הוא כמובן הצרכנים שיוכל כביכול לשבת מהצד ולחכות לראות מי יציע לו משהו יותר טוב. ברגע ששחקן כל כך גדול כמו אמזון ייכנס לשוק הישראלי עם פתרונות שירות מדהימים העסקים המקומיים יינסו להתיישר לפי חוקי המשחק החדשים כדי לא לאבד לקוחות.

אמזון ידועה בתור אשפית השירות היוצא מן הכלל שלה אבל חשוב להבין שאמזון זה לא רק שירות מצוין. אמזון זה הרבה יותר מזה. לדוגמא לקוח שרכש את חבילת הפריים של אמזון יכול להזמין חבילה בבוקר ולקבל אותה כבר בצהריים אבל במקביל יכול גם להנות מגישה לספריות מוסיקה וסרטים, הצצה מוקדמת למבצעים שווים וגם לשטח אחסון בלתי מוגבל של תמונות – וכל זה תמורת 8 פאונד בחודש בלבד. כלומר עסקים מקומיים  ימצאו את עצמם נלחמים לא רק על חוויית לקוח אלא גם על ערכים מוספים נוספים. כלומר הלחץ של הכניסה של אמזון תפעיל על עסקים מקומיים עלולה להוליד חיבורים מעניינים שלא היינו חושבים עליהם. למשל חיבור בין חברות קמעונאיות לבין חברות תוכן למשל כדי בעצם לתת שירות פייט מול שירות טוב אבל גם מול תכנים שיתכנו יחד ערך גבוה לצרכנים. האם זה יעמוד בסטנרדטים של אמזון? ימים יגידו.

אנחנו יכולים כבר לראות שהשוק הולך לכיוון של פתרונות טובים יותר עם ההשקה של טרמינל איקס – terminal X שכבר מציעים ללקוחות שלהם תוך 48 שעות ופעמים רבות הם מצליחים לספק את המשלוח כבר באותו יום. וזו רק ההתחלה.

המרוויחים המשניים לכניסה של אמזון לישראל הם עסקים קטנים ובינוניים שיוכלו להיות ספקים ולפתוח חנות בתוך אמזון ולהציע את השירותים המצוינים של אמזון מצוינים לעומת הרשתות הגדולות שיצטרכו למצוא את הפתרונות בכוחות עצמן.

מי הולך להיפגע? 
בעיקר הרשתות הגדולות שיתקשו לעמוד בחוקי המשחק החדשים. הם יצטרכו להילחם מול המחירים, מגוון המוצרים, השירות הטוב והערכים המוספים.
איך השינויים בעולם האונליין משפיעים על  עולם האופליין?
הכניסה של עולם המסחר המקוון לחיים שלנו היא אחת ההשפעות הגדולות ביותר על החיים העסוקים שלנו. במקום להיכנס לאוטו, לשבת בפקקים, לכתת רגלים, להיכנס לחנויות, לדבר עם מוכרות, להתלבט ולסחוב שקיות אפשר היום לשבת בסלון עם פיג'מה ומסכת אבוקדו על הפנים ולהזמין כמעט כל מה שאנחנו רוצים אונליין. באופן אישי אם אני יכולה לשלם שיביאו לי את זה הביתה – מה טוב. כל עוד אני לא צריכה לבזבז את הזמן שלי בללכת לאסוף חבילות לא משנה מאיפה.
באופן טבעי, הכניסה של העולם המקוון גרם לסגירתן של חנויות פיסיות רבות – רק בשנת 2017 נסגרו 9,000 חנויות אופליין בארצות הברית לעומת 3,000 בממוצע ב-3 השנים שקדמו לה ונראה שהמגמה הזו הולכת להמשיך.
אני מאמינה שמתישהו המצב יתאזן בין האונליין לאופליין אבל החנויות והקניונים הפיסיים יצטרכו לספק ערך אחר וחוויה אחרת – כלומר שילוב בין האופליין לאונליין, להתחשב בצרכים החדשים של הצרכנים החדשים ולספק הכל מהר, קל ועכשיו.
בינתיים נותר לנו לשבת לחכות ולראות האם השמועה על הכניסה של אמזון לישראל תישאר בגדר שמועה או תהפוך למציאות.

חנויות אונליין, אנה ברודי, הקמת חנות אונליין, חנות אינטרנטית

תגובתך בבקשה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *