'cart-menu' ) ); ?>

11 רעיונות יצירתיים ל Black Friday ו – Cyber Monday

על ידי  |  אין תגובות

 ShoppingIL מאחורינו אבל כבר נושפים בערפנו ה  Black Friday ב-24 בנובמבר, 2017 וה- Cyber Monday ב-28 בנובמבר, 2017 כשהבעיה העיקרית של רוב בעלי החנויות היא הניסיון להציע סיילים טובים מבלי להתייחס מספיק לרווחיות.

בפוסט הזה תמצאו 11 רעיונות שיווקיים יצריתיים שתוכלו להוציא לפועל ולמקסם את חגי הקניות. ואם תקראו עד הסוף תמצאו גם את 7 הדברים שאסור לכם לעשות שזה חשוב לא פחות.

אבל לפני שאני ניגשת לכל הרעיונות והטיפים שלי איך לדעת מה להציע ואיך למקסם את ימי הקניות קצת היסטוריה.

למה קוראים לחג הקניות Black Friday?

הבלאק פריידי הוא כינוי ליום שישי שפותח את עונת המכירות לקראת הקריסמס והוא תמיד מתחיל ביום שישי של השבוע הרביעי בחודש נובמבר. מקור השם מבוסס על הביטוי "in the black" שמשמעותו להרוויח (מקורו במוסכמה מתוך עולם ראיית החשבון, שלפיה ערכים מספריים חיוביים (הכנסות / רווחים) מודפסים בדיו שחור וערכים מספריים שליליים (הוצאות / הפסדים) מודפסים בדיו אדום). וכמו שאתן מנחשות אכן, הבלאק פריידי הוא יום שיא של הצרכנות בארצות הברית ועם השנים גלש גם למקומות אחרים בעולם.
 
ולמה קוראים לזה Cyber Monday?
 
הסייבר מאנדיי הוא כינוי שיווקי ליום שני לאחר חג ההודיה בארצות הברית, שנוצר על ידי חברות שיווק כדי לשכנע אנשים לבצע קניות ברשת.
 
 הופעת הבכורה של הכינוי הייתה ב-28 בנובמבר 2005 בהודעה לעיתונות של האתר Shop.org
שהודיע כי "Cyber Monday Quickly Becoming One of the Biggest Online Shopping Days of the Year" ("יום שני המקוון הופך במהירות לאחד מימי הקניות באינטרנט הגדולים ביותר בשנה").

טוב, עכשיו אנחנו מוכנים לתכלס:

הנה 11 רעיונות שיווקיים מעולים שייתנו לכם השראה ל-Black Friday וב-Cyber Monday

  1. מכירת עודפים או מוצרים פחות מוצלחים: אחד הקשיים של בעלי חנויות אונליין היא לחשוב על מה לתת סייל. דרך אחת היא לקחת את עודפים או מוצרים שלא הצליחו להימכר ולהציע אותם במחיר נמוך כדי בעצם להיפתר מהסחורה. 
  2. להציע מוצרים עם עלות נמוכה: אפשר להקצות לטובת הסייל מוצרים שהעלויות שלהן נמוכות באופן כזה שמאפשר לכם לתת הנחה אטרקטיבית.
  3. הקדמת הסייל: אתם יכולים גם להפתיע ולהקדים את הסייל שלכם בכמה שעות או אפילו ביום יומיים. בשנים האחרונות זו הפכה להיות טקטיקה מקובלת של חנויות אונליין רבות אז למה שלא תעשו את זה גם? דרך נוספת היא להאריך את המבצע גם אחרי שנגמר ה Cyber Monday, זה עוד תירוץ להזכיר ללקוחות  שלכם שאתם פה וששווה להם לקנות.Black Friday בלאק פריידיי, אנה ברודית anna brody
  4. סרטון של מה שאתם הולכים להציע: אפשרות נוספת היא ליצור סרטון פשוט של הפריטים שיהיו בסייל ולפרסם אותו כמה ימים לפני תחילת המבצע. וממש לא צריך להסתבך עם זה אפשר פשוט לצלם את הפריטים מהטלפון ולהשתמש באפליקציות חינמיות כמו VivaVideo, Flipgram, Filmora ועוד כדי לערוך.
  5. שימו חלק מהמוצרים שבסייל בעמוד הבית – אם אתם מתלבטים מה תוכלו לבחור את הפריטים שנקנו הכי פעמים או שהיו להם הכי הרבה צפיות.
  6. יצירת תחושה של לחץ של זמן – זה יכול להיות על ידי הוספת שעון שסופר לאחור כמה זמן נשאר לסיום המבצעים וזה יכול להיות גם בעמודי הפריט שם אתם יכולים לכתוב באופן מפורש בתיאור הפריט ובצבע שהמבצע תקף עד… לרשום שהביקוש גבוה והמלאי אוזל. 
  7. תהיו יצירתיים בהצעה שלכם מבלי לפגוע ברווחיות שלכם. רוב האתרים ייתנו אחוזי הנחה גורפים אבל אתם יכולים למשל להציע אחוזי הנחה גבוהים יותר לקניה ראשונה או 30% הנחה אם יקנו מעל 5 פריטים. תנו לדימיון שלכם להתפרע כדי שהלקוחות שלכם יוכלו להתפרע עם ההצעות שלכם.
  8. תדאגו ל Up Sale – שזה אומר לנסות לגרום ללקוח לקנות מוצר משלים למה שהוא רוצה לקנות. למשל אם מישהי קנתה זוג נעליים תוכלו להציע זוג  גרביים במחיר מוזל כמוצר משלים. 
  9. תציעו מתנה חינמית על קניה מעל סכום מסויים. תציעו מוצר שהעלות שלו עבורכם נמוכה אבל שתעודד אנשים לקנות. תזכרו, אנשים אוהבים מתנות! 

Black Friday בלאק פריידיי

10. להציע משלוח חינם: מחקרים מראים שמשלוח חינם הוא אחד הגורמים הכי חזקים לקבלת החלטת קניה. מחקר אחר הראה שאנשים העדיפו לקבל משלוח חינם בשווי $6 מאשר הנחה ששווה $10. קבלו את ההחלטה שלכם לגבי זה, שוב – מבלי לפגוע ברווחיות. 

11. להציע משלוח חינם בקניה מעל סכום מסויים: בהקשר של הסעיף הקודם אמרתי את זה בעבר, ואני אגיד את זה שוב. כדי להגדיל את ממוצע סל הקניות אפשר להציע משלוח חינם בקניה מעל סכום מסוים. ככה למשל אם מישהו הגיע ל-125 ש"ח בסל הקניות אבל המשלוח החינמי מגיע לו רק בקניה מעל 150 שח, הוא יעשה מאמץ להגיע ל-150 שח. והופ – אתם הגדלתם את ממוצע סל הקניות והם קיבלו משלוח חינם. 

 מה לא לעשות?

1. לא להעלות מחירים לפני הסייל כדי שתוכלו להוריד אותם בחזרה למחיר הרגיל לפני הסייל. הלקוחות שלכם לא טיפשים, הם יודעים מה המחירים הרגילים שלכם. תתנו הצעה אמיתית ואטרקטיבית שמצד אחד לא פוגעת ברווחיות שלכם אבל מצד שני לא מעצבנת את הלקוחות שלכם.

2. זה לא הזמן לנסות להשיג לקוחות חדשים, אם יגיעו – זו בונוס. אבל אל תשקיעו תקציב שיווק בטירגוט לקוחות חדשים, תתמקדו בלקוחות הקיימים שלכם בכל הערוצים שכבר יש לכם.

3. לא לצאת לדרך בלי שיש לכם קהל מוגדר בפייסבוק לכל מי שביקר באתר: אם אתם הולכים להשקיע בחגי הקניות האלה אל תעלו בלי שיש לכם קהל מוגדר בפייסבוק של כל מי שביקר באתר שלכם.

4. לא לשכוח לעשות הכל כדי שיירשמו לניוזלטר: ואל תעלו בלי שעשיתם את כל הדברים שצריך לעשות כדי לגרום לאנשים להירשם לרשימת התפוצה שלכם. אם אתם צופים טראפיק כדי לנצל את זה לטובת הגדלת רשימת תפוצה, אחרת יעלה לכם יותר יקר לגרום לו להירשם בעתיד. 

5. לא לשכוח לשתף את הסיילים שלכם בכל הערוצים שלכם – בפייסבוק, באינסטגרם, בסטורי, במייל וגם בלייב כדי להכניס לאווירה לפני ותוך כדי הטירוף.  אפשר לפנות למנהלות קבוצות רלוונטיות ולהציע לשתף את הסייל שלכם. מקסימום יגידו לכם כן!

6. אל תהיו לא יעילים: ובהמשך לסעיף הקודם אני מציעה לכם בחום לעבוד בצורה יעילה ומתוכננת מראש כלומר שכל החומרים השיווקיים מוכנים ומתוזמנים מראש הפייסבוק, האינסטגרם, המיילים שתשלחו – את הכל אפשר להכין מראש ואפילו לתזמן. בנוסף, תתזמנו מראש את הזמן שבו הסייל חל על החנות שלכם. היעילות הזו מאפשרת לכם להתפנות להזמנות ולמשלוחים ולא בלהעלות פוסט או לשלוח מייל.

7. לא לשכוח להיות ברורים איפה אפשר למצוא את הפריטים שבמבצע. זה אומר באנר גדול ולחיץ בעמוד הבית עם מסר על הBlack Friday שמוביל לפריטים שבמבצע.זה גם אומר קטגוריה ייעודית בתפריט ובקטגוריות.  המטרה היא שלא יקרה מצב שמישהו נכנס לחנות ולא מצליח למצוא את הסייל שדיברתם עליו בפייסבוק או בכל ערוץ שיווקי אחר. אם יש לכם כבר קטגוריית SALE תוכלו פשוט להפוך את הקטגוריה ל Black Friday ולחסוך לעצמכם עבודה. 

 בהצלחה!

הרשמו לניוזלטר שלי

את/ה צריך/ה להיות מחובר כדי לכתוב הודעה. התחברות

תגובתך בבקשה