הירשמו וקבלו 8 דרכים לגרום לאנשים לשלוף את האשראי

איך תדעו אם אנשים מתעניינים במוצרים שלכם?

על ידי  |  אין תגובות

האם אתם יודעים כמה אנשים נכנסים לחנות האונליין שלכם ומיד יוצאים? 

אם לא, אז כדאי שתדעו.

ולמה זה חשוב לדעת מאיפה הגולשים שלכם יוצאים?

אתם משקיעים מאמץ בלהביא תנועה אל תוך חנות האונליין שלכם 

אבל אם תגלו שאנשים מגיעים לאן שהפניתם אותו בתוך האתר ומיד יוצאים 

תבינו שיש בעיה, נכון?

אז איך בודקים כמה אנשים נכנסים ומיד יוצאים מהאתר?

קודם כל חנות האונליין שלכם חייבת להיות מחוברת ל- Google Analytics

(ולא רק בגלל הסיבה הזו) ואז תעשו חיפוש למונח שנקרא Bounce Rate

שמודד באחוזים כמה אנשים נכנסים לאתר ויוצאים מאותו עמוד אליו הגיעו

(יכול להיות עמוד הבית או עמוד פריט או כל עמוד אחר שתובילו אליו גולשים). 

למשל אם נכנסו לאתר 100 איש וה-Bounce Rate  הממוצע באתר עומד על 80%

משמעות הדבר הוא שבממוצע 80 אנשים מתוך ה-100 יצאו מהעמוד אליו הגיעו.

ואם תחשבו על המונח Bounce Rate משמעות המילה של Bounce הוא לקפץ או לנתר

כמו כדור. כשאנחנו זורקים כדור הוא נוגע ברצפה וישר מנתר חזר למעלה ומכאן ההקבלה.

תוכלו למדוד את המדד בכל עמוד באתר תחת 

Content > Site Content > Pages בגוגל אנליטיקס.

אז מה נחשב ל-Bounce Rate טוב?

באופן כללי Bounce Rate של עד 40% נחשב למדד טוב.

הממוצע עומד על בין 41%-55% 

בין 56%-70% נחשב לא משהו

וכל מה שמעל ל-70% נחשב לגרוע ודורש בחינה מחדש.

המספרים הנ"ל מתייחסים בעיקר לאתרים שמטרתם למקסם 

את שהות הגולשים באתר כמו חנות אונליין

כשהמטרה שלכם הוא להקטין את המספר ככל האפשר.

בנוסף תזכרו שככל שאנשים ישהו יותר זמן בחנות האונליין שלכם

ויעברו בין עמודים יש יותר סיכוי להוביל אותם לעגלת הקניות.

כמה טיפים לשיפור ה Bounce Rate:

  1. קודם כל תבדקו את מהירות טעינת האתר, סף הסבלנות של אנשים הוא נמוך מאוד ואם לוקח לאתר יותר משניה לעלות אנשים יברחו.
  2. תוודאו שהאתר מותאם למובייל. אחוזי הגלישה של גולשים מהנייד רק גדל ואם האתר לא מותאם אליו אנשים יצאו. 
  3. תבדקו שיש עקביות במסר השיווקי שלכם – למשל אם הבטחתם בניוזלטר או בפוסט בפייסבוק 10% הנחה ואנשים נכנסים לחנות ולא רואים אזכור לזה הם עלולים להרגיש מרומים ולצאת. או אם הפניתם לעמוד פריט מסויים והם מגיעים לפריט אחר – כנראה שגם אז יש סיכוי טוב שהם מיד יצאו.
  4. תבדקו שוב את מי אתם מטרגרטים – אולי הקהל לא רלוונטי?
  5. תנסו להיכנס לחנות שלכם עם בעיניים נקיות וחדשות (עד כמה שאפשר) – האם העמודים נעימים לעין? האם יש הרבה תמונות מתחלפות, הרבה מלל ובאנרים קופצים? האם יש יותר מדי הנעות לפעולה? האם יש מספיק מידע איפה שצריך (בעמוד פריט למשל) אם עניתם כן לפחות לאחד מהתשובה תעשו מאמץ לשפר את זה.
  6. תדאגו שבעמוד אליו אתם מפנים בעמוד יש מסר ברור, עם הצעה מעניינת והנעה לפעולה ברורה שתוביל לעמוד נוסף.
  7. לא כולם מוכנים באופן מיידי לקנות את המוצרים שלכם אבל אולי הם רוצים ללמוד עוד עליהם. ולכן אני ממליצה להוסיף תוכן נוסף באתר זה יכול להיות בלוג או עמוד המלצות של לקוחות או רעיונות לשימוש במוצרים שלכם.
  8. שימו באנרים ב Sidebar (תפריט צד) בעמודים פנימיים שמובילים לעמוד עם תוכן שיכול לעניין את הגולשים וכך להוביל אותם לעמוד פנימי ולהוריד את אחוז ה-Bounce Rate (בדיוק מהסיבה הזו בחנויות אונליין רבות יש בעמוד פריט פריטים נוספים של "אולי תאהבי גם את….".
  9. גם אם אתם לא מצליחים להוריד את אחוז ה Bounce Rate תוכלו לעשות הכל כדי לקבל על הגולשים נתונים כדי לפנות אליהם בערוצים אחרים למשל שיעקבו אחריכם בעמוד העסקי, יירשמו לרשימת התפוצה שלכם, יצטרפו לקבוצה שלכם וכמובן אל תשכחו לצבוע את כל מי שנכנס לאתר כדי שתוכלו לעשות לו רימרקטינג. 

תגובתך בבקשה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *