'cart-menu' ) ); ?>

למה המניה של אסוס צנחה ב-40%?

על ידי  |  אין תגובות

המניה של אסוס צנחה ב-40% – מה זה אומר ואיך זה משפיע עלינו?

אני בטוחה שכבר שמעתם ש המניה של אסוס צנחה ב-40% ובעקבות זאת החלו לרוץ שמועות ברשת שהיא נסגרת. אז אפשר להירגע, זה עוד לא קורה אבל אם חשבנו שרק החנויות הפיסיות סובלות מעידן האונליין הדיווחים על הרווחים הנמוכים יחסית של אסוס מוכיחים שאף אחד לא מוגן – לא באונליין ולא באופליין.
 

למה אסוס לא עמדה ביעדים? 

בואו נתחיל מזה שבמרץ 2019 בריטניה עתידה להיפרד מהאיחוד האירופי (ברקזיט)- מהלך שיוצר אי וודאות בשוק הבריטי. אנשים לא יודעים כמה הכסף שלהם יהיה שווה אחרי ההיפרדות ולכן מוציאים פחות כסף ופחות יוצאים לרחובות כדי לבזבז כספים בחנויות. הדבר הזה גרם לחנויות הפיסיות לצאת במבצעי ענק מה שגרר אחריו סיילים מטורפים גם באונליין. רק מה? נראה שהסיילים היו גבוהים מדי והרווחים קטנים מדי.
בחודש נובמבר אסוס הציעו הנחות של בין 20-25% והופתעו לגלות שהמתחרים נתנו הנחות גדולות יותר והמכירות לא היו גבוהות כפי שצפו. בנוסף, התחרות הופכת לקשה יותר בשווקים כמו גרמניה וצרפת שם אמזון יושבת חזק.
בסופו של דבר, עם הברקזיט ברקע, בשילוב עם הנחות גדולות אצל המתחרים וחורף לא כל כך קר גרמו לאסוס להפסדים ובמקום להגיע לרווחיות של 20%-25% הגיעו ב"סך הכל" לרווחים של 10%-15% מה שהוביל לצניחה של המניה ולהפסד של כמעט מיליארד וחצי פאונד.
אין לדעת אם אזהרת הרווח של אסוס נבעה מהתנאים הקיימים בשוק או מעניינים תפעוליים בתוך החברה אבל אני מאמינה שבשנה הבאה יתנו תחזית רגועה יותר ולו רק כדי למנוע נזק תדמיתי נוסף.
בינתיים אסוס משדרים עסקים כרגיל, אפשר להמשיך לקנות בשקט ולזכור שנכון לעכשיו, ולפחות עד שבריטניה תצא מהאיחוד, הכסף שלנו שווה יותר.
לקניה ב-asos לחצו כאן ותזכרו שאם קנו מעל £50 תקבלו הנחה של 17% עם הקוד IL17, ואם אתם לא רוצים לשלם מע"מ אל תקנו מעל 75 דולר.  
לינק לשידור עם איילה חסון שבו דיברתי על כל הסיפור הזה של אסוס.
הרשמו לניוזלטר שלי

את/ה צריך/ה להיות מחובר כדי לכתוב הודעה. התחברות

תגובתך בבקשה