'cart-menu' ) ); ?>

האם אתם מפספסים לקוחות פוטנציאליים?

3 שאלות שכל בעל חנות אונליין צריך לשאול את עצמו

חשבתם על רעיון, השקעתם זמן, עיצבתם, קניתם סחורה, העליתם תמונות כתבתם מילים יפות והופ יש לכם חנות הורסת שכל מי שרואה אותה אומר וואו.

אבל בין אם אתם חדשים בתחום ובין אם יש לכם חנות שכבר פועלת ורצה יש 3 שאלות שכל בעל חנות אונליין צריך לשאול את עצמו כדי לוודא שהוא עושה את המקסימום כדי להוביל את הלקוחות שלו לעגלת הקניות לאורך זמן. 

כל לקוח עובר מסלול כלשהו עד שהוא מגיע לעגלת הקניות וכבעלי חנויות אונליין עלינו לייצר מסלול מעגלי אינסופי שבו אנחנו מעבירים את הלקוחות שלו כדי שיחזרו אלינו ומקביל לעשות פעילות עיקבית כדי להרחיב את המעגל. המסלול האידאלי אליו נשאף הוא מסלול שבו לקוחות נתקלים בפרסום שלכם או שומעים עליכם מחברים, מגיעים לביקור בחנות האונליין, עוברים בין הפריטים ובלי היסוס מגיעים לעגלת הקניות עם כמה פריטים נבחרים. מרוב שהם מרוצים הם חוזרים לקנות שוב ואפילו מספרים על זה לחברים שלהם. נשמע חלומי? זה בדיוק המסלול שכל בעל חנות אונליין צריך לשאוף אליו כדי למקסם מכירות.

אז כדי לבדוק אם אתם ממקסמים את הפעילות שלכם ושל הלקוחות שלכם יש 3 שאלות שעליכם לשאול את עצמכם:

אנה ברודי, הקמת חנות אונליין, חנויות אונליין, איך מקימים חנות אונליין, חנות וירטואלית, חנות מקוונת, חנות אונליין

  1. האם אתם מייצרים מספיק סקרנות שתמשוך קונים פוטנציאלים דווקא לחנות שלכם?

אחד האתגרים הכי גדולים של חנויות אונליין הוא להגיע לקונים פוטנציאלים שמתעניינים במוצרים שלכם וליצור אצלם מספיק סקרנות כדי לגרום להם להגיע לחנות ולראות מה יש לכם להציע. במילים אחרות, השלב שבו אתם מספרים לאנשים על המוצרים שלכם הוא בעצם שלב השיווק שבו אתם משתמשים בערוצים שונים כדי להגיע לקונים פוטנציאליים.

בשלב הזה  אני ממליצה על שלושה צעדים חשובים:

א. להגדיר את קהל היעד וכשאני אומרת קהל יעד אני לא מתכוונת נשים בגילאי 25-55 כי זה לא מספיק מדויק. כלומר בתוך קבוצת הגיל הזו יש גם אימהות, קרייריסטיות, סבתות צעירות, סטודנטיות, היריוניות ועוד אבל מה שחשוב להבין מי מתוך הקהלים האלה ועוד הם קהלי היעד שלכם שמתעניינים במוצרים שלכם.

ב. לייצר מארז מסרים שיווקיים: ברגע שהגדרתם מספר קהלי יעד צריך להגדיר מסרים שיווקיים שמתאימים לכל אחד מהקהלים בנפרד. תסכימו איתי למשל שאם נניח יש לכם חנות אונליין לבגדי ילדים והייתם פוגשים סבתא צעירה ברחוב ואישה בהיריון – הייתם מספרים להן על החנות והפריטים שלכם באופן שונה. לסבתא הייתם מספרים על הפריטים היפים שהנכדים יכולים ללבוש לארוחות משפחתיות ולהריונית הייתם מספרים למשל על האיכות והמחירים הטובים. כך גם בשיווק שלכם – אתם צריכים להבין למי אתם פונים, איך אתם פונים אליו ומה בדיוק אתם מספרים לו.

ג. להשתמש באופן מדויק בערוצי השיווק שלכם. יש המון ערוצי שיווק שאפשר לעשות בהם שימוש למשל: קידום ממומן בפייסבוק, קידום ממומן בגוגל, קבוצות פייסבוק, רשימות תפוצה, כתיבת בלוג לקידום אורגני, יחסי ציבור, שיתופי פעולה ועוד. המטרה המשותפת לכל ערוצי השיווק היא להביא לכם תנועה כמה שיותר מדויקת במינימום תקציב. 

לסיכום: אחרי שהגדרתם את את קהל היעד והמסרים השיווקיים שלכם תוכלו לנצל את ערוצי השיווק שלכם באופן מדויק יותר, ותזכרו שערוצי השיווק הם הצינורות שבעזרתם אתם יכולים להיות יצירתיים כדי לעורר סקרנות בקרב קונים פוטנציאליים. 


אנה ברודי, הקמת חנות אונליין, חנויות אונליין, איך מקימים חנות אונליין, חנות וירטואלית, חנות מקוונת, חנות אונליין

  1. האם אתם מייצרים ללקוחות הפוטנציאלים שמגיעים לחנות האונליין שלכם חוויית WOW שגורמת להם לרצות להישאר ולקנות את המוצרים שלכם?

יכול להיות שאתם אלופים בשיווק, שאתם יודעים לספר סיפור במילים ובתמונות ואתם מצליחים לסקרן אנשים ולהביא אותם לחנות האונליין. נהדר! עכשיו מה שאתם צריכים לשאול את עצמם זה מה קורה כשהם מגיעים לחנות האונליין? האם יש מספיק רכישות?  האם אחוז ההמרה לרכישות תואם את כמות הגולשים שמגיעים והאם אתם מצליחים למקסם את השהות שלהם באתר?  

אחד הדברים הכי חשובים במכירות אונליין זה לתת לגולש חווית משתמש סופר טובה באתר שמצד אחד נגישה ונוחה ומצד שני מובילה אותו בקלות לעגלת הקניות בלי הפרעות.

לשלב הזה אני קוראת "הכנסת אורחים" כי כאן התפקיד שלכם לדאוג שהאורחים שמגיעים לחנות האינטרנטית שלכם ירגישו בבית. מה זה אומר? שברמה הטכנית החנות צריכה להיות כזו שהמבקרים בה מבינים בקלות מה השירות ו/או המוצר שאתם מציעים ואיך מקבלים אותו בצורה הכי נוחה, קלה וברורה. כלומר גם אם הצלחתם להביא המון גולשים לחנות האונליין שלכם והקפדתם על מסר עקבי – אם האתר לא נעים לעין, כל הזמן קופצים חלונות, יש המון תמונות ומלל, התמונות של המוצרים לא מחמיאה להם ואנשים לא מבינים איך קונים אצלכם רוב הסיכויים שיעזבו את האתר כמות שבאו. זאת אומרת שהכסף שהשקעתם כדי להביא אותם אליכם יורד לטמיון ותצטרכו להוציא עוד מהתקציב על הבאת לקוחות פוטנציאלים חדשים – ובשורה התחתונה אין רכישות. כלומר אל תצפו שברגע שיש לכם תנועה לאתר יהיו גם קונים. לא. אתם צריכים להמשיך לעזור להם ולנווט אותם אל עגלת הקניות.

בשלב הזה יש שלושה דברים שאני ממליצה לעשות:

א. לוודא שהמסר השיווקי שלכם עקבי. למשל, אם יצרתם מודעה בפייסבוק שמציעה 20% הנחה עם קוד קופון וכשהלקוחות מגיעים לעמוד הבית אין אזכור של המבצע הם ירגישו שעובדים עליהם ועלולים לנטוש את האתר. וגם אם יש אזכור בעמוד הבית אני ממליצה לכם להזכיר להם שוב איך מקבלים את ההנחה גם בעמודי הפריט וגם בעגלת הקניות באופן כזה שהמסר העקבי ומלווה את הלקוח עד עגלת הקניות. המסר העקבי מקל על הגולש והוא לא צריך לחזור אחורה למייל או למודעה כדי להיזכר איך לקבל את ההנחה שהבטחתם

ב. לעזור ללקוחות פוטנציאליים למצוא את מה שהם מחפשים. נקודת המוצא היא לא להקשות על הלקוחות למצוא את מה שהם מחפשים. עליכם לעשות הכל כדי לאפשר לגולש למצוא את מה שהוא מחפש בקלות ובמהירות בעזרת סינון מדויק למשל לפי קטגוריות שונות, לפי צבעים, לאפשר לו לסנן לפי מחיר, מידות ועוד. כשקל לו למצוא את מה שהוא מחפש יש יותר סיכוי שהוא יישאר יותר זמן באתר.

הערה קטנה: מספר הקטגוריות שתחליטו עליה תלויה גם בכמות הפריטים שיש לכם בחנות. אם יש לכם 20 פריטים אני לא ממליצה לעשות 5 קטגוריות של 4 מוצרים ולהיפך – אם יש לכם 200 מוצרים אני לא ממליצה לייצר רק שתי קטגוריות כי זה יקשה על הלקוח למצוא את מה שהוא מחפש. כלומר ההחלטה על מספר הקטגוריות צריכה להיות הגיונית בהתאם למספר הפריטים בחנות.

ג. לעזור ללקוחות לדמיין את המוצר שיקבלו במציאות. במחקר שנערך על-ידי MB – Market Research & Consumer Behavior עבור eBay נאמר ש-48% מהנחקרים אמרו שההתנגדות הכי גדולה שלהם לקנייה אונליין היא הרצון להרגיש את המוצר. משמעות הדבר היא שכבעלי חנויות אונליין אנחנו צריכים לתת ללקוחות שלנו את כל המידע שהםםם צריכים על המוצר כדי שיוכלו לדמיין אותו במציאות אם זה בעזרת פרטים על המוצר, תמונות, סרטונים ועוד. ככל שתדייקו בשלב הזה, תיאום הציפיות בינכם לבין הלקוחות יהיה מדויק יותר ובמקביל גם תקטינו את אחוז ההחזרות ותחסכו לעצמכם כסף בטווח הרחוק.

לסיכום: תחליטו אתם מה אתם רוצים שהלקוחות יעשו באתר שלכם ותנווטו אותם לשם בלי להפריע לו– ובשפה המקצועית תנו להם חוויית משתמש מיטבית (User Experience, UX) שתגרום להם לרצות להישאר באתר ושתיתן להם טעם של עוד.


אנה ברודי, הקמת חנות אונליין, חנויות אונליין, איך מקימים חנות אונליין, חנות וירטואלית, חנות מקוונת, חנות אונליין

  1. האם אתם מייצרים חיבור רגשי ו/או אישי שיגרום ללקוחות לחזור לקנות שוב?

 יש לכם מכירות – מצוין! עכשיו תשאלו את עצמכם מה אתם עושים כדי לגרום לאותם קונים לחזור ולקנות שוב.

לפני הכל תזכרו דבר חשוב – יעלה לכם יותר כסף להביא גולש חדש לאתר מאשר להביא לקוח שכבר נתקל בכם ובמוצרים שלכם ולכן ברגע שמגיעים גולשים לאתר שלכם אני ממליצה לעשות 4 דברים חשובים:

א."לצבוע" את כל הגולשים שמגיעים לחנות האונליין שלכם, בצביעה הזו אתם בעצם מסמנים את כל מי שביקר בחנות מה שמאפשר לכם לפנות אליהם שוב בערוצים שונים ולסקרן אותם שוב עם מוצרים או מבצעים חדשים שיש לכם להציע.

ב. לעודד את הגולשים להשאיר פרטים: לדאוג שהגולשים משאירים כתובת מייל כדי שתוכלו להגדיל את רשימת התפוצה שלכם ולפנות אליהם גם שם.

ג. בידול: אני בטוחה שאתם יודעים שיש היום המון חנויות ברשת ושקשה להילחם על תשומת לבם של הלקוחות שלכם ולכן המשימה שלכם לייצר בידול אם זה בשפה גרפית, אם זה בתמונות, אם זה בכך שיכירו אתכם ברמה האישית כדי בעצם לייצר חיבור רגשי אליכם מה שיאפשר לכם למכור יותר בקלות.

ד. חוויית שירות – הדובדבן שבקצפת: דבר אחרון חביב שחובה להזכיר זה השלב של חוויית השירות במסלול שעובר הלקוח שלכם ומה הוא מקבל מהרגע שהעביר לכם כסף. וכאן מבחן המציאות לבדוק האם אתם עומדים במילה שלכם ומביאים את הפריט בזמן, אם יש בעיה האם אתם נגישים ונותנים מענה מהיר, האם השליחים בשירות ההפצה נותנים שירות שמדבר את השפה שלכם, האם יש מדיניות החזרות נוחה ועוד.

ברגע שלקוח נותן לכם כסף הוא בעצם נוטע בכם אמון בכך שהוא סומך עליכם שתדעו לעשות שימוש נכון בכסף שלו ולתת לו את מה שמגיע לו.


לסיכום, במידה ותייצרו מספיק סקרנות, חוויית WOW  באתר ובשירות ותייצרו חיבור רגשי למותג שלכם תוכלו להגדיל את כמות המכירות בחנות האונליין שלכם.

חשוב לבצע את כל השלבים באופן רציף וקבוע על מנת לטפח מערכת יחסים ארוכת טווח בדיוק כמו שחשוב לטפח מערכת יחסים בחיים האמיתיים ( וזו הזדמנות מצוינת לסמס לאהובים שלכם מילות אהבה 🙂 )

רגע רגע, עוד דבר אחד. כדי שאוכל ללמוד ולשפר את המדריך הזה אשמח לשמוע מה אתם חושבים כאן בתגובות למטה ו/או  בקבוצת הפייסבוק שלי כאן 

מחכה לשמוע מכם!

אנה