'cart-menu' ) ); ?>

איך הופכים גולש ללקוח משלם?

8 דרכים להפוך גולש מזדמן ללקוח משלם

 רוצים להגדיל את המכירות בחנות שלכם? ברור שאתם רוצים.

בהנחה ואתם מצליחים להביא מספיק תנועה לחנות האונליין שלכם יש עשרות פעולות שאתם יכולים לבצע כדי להגדיל את אחוז ההמרה מגולשים מזדמנים ללקוחות קונים.

אני מציעה לכם ליישם כל אחת מהפעולות שבמדריך הזה יום יום במשך שבועיים, תבדקו ותנתחו ותראו מה עובד בשבילכם הכי טוב.

ולפני שמתחילים, תדמיינו את עצמכם הולכים ברחוב ועוברים ליד חנות שמעולם לא נתקלתם בה ולא שמעתם עליה. מה יגרום לכם להיכנס פנימה? חלון ראווה מעניין, פריטים מגניבים, שלט גדול של SALE , אולי מוסיקה טובה וריח של כביסה משכר – תנסו להמיר את כל החוויה הזו לאונליין ולתת אותה לכל גולש שנכנס לאתר שלכם.

יאללה מתחילים? יאללה.

  1. תחשבו טוב טוב מה אתם שמים בעמוד הבית

עמוד הבית זו הודעת הwelcome   שלכם – יש לכם כמה שניות בודדות להגיד למי שנכנס מה אתם מוכרים, לתת לו אווירה נעימה ולהציע לו משהו שיכול לעניין אותו.

עכשיו תגידו לי אבל רגע אנה איך אני יכול לדעת איזה מוצרים יכולים לעניין כל מי שנכנס? אז זהו שאתם לא יכולים לדעת אבל אתם כן יכולים לדעת מה המוצרים הפופולאריים שלכם ואותם תציגו בחזית. אל תשימו בעמוד הבית את הפריטים הכי יקרים שלכם (אלא אם כן היקר שלכם הוא עדיין זול).

בנוסף, תחשבו על משפט שמסכם מאוד בפשטות מה חנות האונליין שלכם מציעה לו בלי להתחכם יותר מדי ותוודאו שהתמונה שאתם שמים משדרת את מה שאתם מוכרים.

וטיפ אחרון בנושא הזה, תזכרו שהסיפור הוא לא עליכם ולא על המוצרים שלכם הוא על החוויה שמי שיקנה מכם יקבל בעקבות שימוש במוצרים שלכם. עכשיו תלכו לחשוב על אותו משפט מסכם שהזכרתי בפסקה הקודמת.

2. תבקשו מהגולשים את המייל שלהם

 כן, אני יודעת שאם תבקשו הם לא פשוט ימסרו לכם אותו אבל תזכרו את המשפט הבא, תשננו אותו, תכתבו אותו על דף ותדביקו על המחשב – לא משנה. העיקר שתפנימו את זה. עולה לכם יותר כסף להביא לחנות האונליין שלכם אדם שמעולם לא נכנס לחנות האונליין שלכם מאשר להביא אדם שכבר ביקר בחנות. לכו אחורה ותקראו את המשפט שוב.

 מה שאני בעצם מנסה להגיד זה שכל אדם שנכנס לחנות האינטרנטית שלכם ולא קנה ולא השאיר פרטים אתם מפסידים את היכולת לתקשר איתו גם דרך המייל ובעצם לפתות אותו לקנות אצלכם. במילים אחרות אתם מפסידים כסף במכירות עתידיות שיכלו להתרחש בעקבות מיילים שהייתם שולחים להם עם מוצרים שאולי הוא הציץ בהם או עם הנחה לקניה ראשונה במייל ועוד כל דרכים להחזיר אותו לחנות.

ולכן אתם צריכים לעשות הכול כדי לגרום לו להשאיר את המייל שלו. איך?

  1. להשאיר שדה מאוד ברור בראש כל עמוד שמאפשר לאנשים להירשם.
  2. להקפיץ פופ אפ שמספר להם על הטבה אטרקטיבית שיקבלו כשיירשמו עם עדיפות לקניה ראשונה. ורגע לפני שאתם מסתערים עליי כמו פופ אפ ואומרים לי שזה ממש מעצבן אני יכולה לספר לכם שזה פשוט עובד. מספר גדול מהנרשמים של הלקוחות מגיע מהפופ אפ הזה כי הם מציעים להם הצעה מאוד אטרקטיבית. אבל, וזה אבל גדול תוודאו לכבות את הפופ אפ שלא יקפוץ בתהליך התשלום, לא יקפוץ בכל פעם שהם חוזרים לעמוד הבית וגם שלא יכסה להם את כל המסך במובייל.

3. תצבעו את הקהל שנכנס לחנות האונליין שלכם

לא לא, אני לא שולחת אתכם לקנות עכשיו מברשת ולהפוך לצבעים. אני מבקשת מכם לחבר את האתר שלכם לפייסבוק בעזרת הפיקסל של צוקרברג ולדאוג לייצר מעין מטריה מעל חנות האונליין ומעל ממשק המודעות של פייסבוק כדי ליצור מעין ישות אחת. אחרי שתעשו את זה תוכלו לייצר קהל של אנשים שנכנסו לחנות שלכם כדי שתוכלו לטרגט (מלשון Target) שוב בזמן שהם גולשים בפייס.

זוכרים שאמרנו בטקטיקה מספר 2 שעולה לכם יותר כסף להביא לחנות האונליין שלכם אדם שמעולם לא נתקל בכם מאשר להביא אדם שכבר ביקר בה? אז זה תקף גם כאן.

תחשבו שמי שביקר אצלכם באתר נתקל גם במודעה אח"כ בפייסבוק עם הצעה מעניינת או פריטים שכבר ראה או סתם שוב במודעה מגניבה על החנות תסכימו איתי שיש יותר סיכוי שהוא יחזור מאשר מישהו שנתקל במודעה בפעם הראשונה? יופי. שמחה שאנחנו מסכימים 🙂

4. תעזרו לגולש להבין בדיוק מה הוא מקבל (ועל הדרך להקטין כמות החזרות)

במחקר שנערך על ידי חברת MB  עבור איביי – 48% מהנחקרים אמרו שההתנגדות הכי גדולה שלהם לקנייה אונליין היא הרצון להרגיש את המוצר.

מה זה אומר לנו כבעלי חנות אונליין? שאנחנו צריכים לעשות הכל כדי לעזור ללקוחות שלנו לדמיין את מה שהם יקבלו במציאות ולהקטין את הפער בין מה שהם חושבים שהם יקבלו לבין מה שהם מקבלים באמת ככל האפשר.

זה אומר כמה שיותר מידע על הפריט, תמונות טובות ועדיף כמה זוויות, אם מדובר בפריטי לבוש והנעלה עדיף גם על דוגמנית וסרטונים זה ממש מצוין. ואם אין לכם תקציב לצילום מקצועי יש מספיק דרכים לצלם היום ברמה טובה ולייצר סרטונים מגניבים בלי להוציא הון.

5. גביית כסף על משלוח זה אחד מה- turn offs הכי גדולים

 במחקר שנערך על ידי חברת TASC  הישראלית 87% מהקונים הישראלים אמרו כי האלמנט החשוב ביותר עבורם ברכישה באתר היא אפשרות של משלוח חינם. 87%!

זה נכון, אנשים מוכנים להוציא מאות שקלים על קניות אבל ברגע שהם רואים את ה15-20 ₪ האלה בסוף הקניה זה מרגיז אותם.

אני בטוחה שאתם חושבים שאם תתנו משלוח חינם הרווח שלכם מכל הזמנה יישחק אבל בראייה לטווח ארוך זה לא נכון. ההיפך הוא הנכון – אם אתם לא מציעים משלוח חינם בחנות המקוונת שלכם אתם מפסידים כסף.

תזכרו שמשלוח חינם החל מסכום מסוים זה תמריץ חם ללקוחות להוסיף עוד משהו לעגלת הקניות כדי לקבל את המשלוח החינמי. מה שאומר, שזה יגדיל את ממוצע סל הקניה שלכם, מה שאומר שבטווח הרחוק אתם מרוויחים יותר. אז תעשו חישוב ותנו משלוח חינם בקניה מעל סכום מסוים – התוצאות רווחיות לשני הצדדים. הלקוחות יהיו מוכנים להוציא יותר כדי להפעיל את הטריגר למשלוח החינמי ואתם תגדילו את הסכום הממוצע של עגלת הקניות מה שיניב בסוף רווח גדול יותר לחנות האונליין שלכם.

6. עזרו לגולש לקבל החלטת קניה

 יש היום המון שירותי צ'ט שאתם יכולים להפעיל בתוך החנות שלכם ולאפשר לגולשים לשאול שאלות על המוצר.

זה אולי נשמע לכם כאב ראש אבל זה ללא ספק יעזור לגולשים לקבל החלטה על הקניה שלהם. השירות של Virtual Spirit  לגמרי עושה את העבודה.

עוד דרך לעזור לאנשים לקבל החלטת קניה היא לאפשר ללקוחות לתת פידבקים על המוצרים שלכם בעמוד הפריט ולעודד אותם להשאיר תגובה. אם אתם בטוחים במוצרים שלכם אל תפחדו מזה, לכו על זה.

7. שימו בחנות מחלקת סייל

 סיילים אינסופיים, אתרי קופונים ודומיהם חינכו אנשים לקנות בזול. קונים תמיד מחפשים סיילים. עכשיו נכון שכל בעל חנות אונליין צריך לבדוק את היכולות שלו ומה הוא יכול לתת אבל זה לגמרי שווה בדיקה כדי לראות אם זה משפיע על הקניות אונליין בחנות שלכם. אז תעשו ניסוי ותייצרו "מחלקת סיילים" בחנות ותראו אם זה עובד. ואני ממליצה לא להמציא סיילים אלא באמת לעשות סיילים, הלקוחות שלכם לא טיפשים. ולא לשכוח להיות מאוד ברורים איפה אפשר למצוא את המחלקה הזו.

8. תשפרו את מנוע החיפוש בחנות האונליין

 השדה הקטן הזה בראש האתר שלכם נראה אולי זניח אבל זה מקום שלא מעט אנשים מגיעים אליו כדי לחפש פריט באופן מדויק. ואם השדה הזה לא עובד כמו שצריך ואנשים לא יראו בתוצאות את מה שהם מחפשים סביר להניח שהם יעזבו את האתר למרות שאולי יש לכם בדיוק את מה שהוא מחפש וכל כך חבל.

הדבר העיקרי שצריך לבדוק זה שמנוע החיפוש עובד לפי תיאור הפריט ששמתם ולא לפי שם הפריט כי בתיאור הפריט יש יותר מקום ליותר מילים ושם תוכלו לשתול מילים שיעזרו ללקוחות פוטנציאליים למצוא את מה שהם מחפשים.

זהו, עד כאן 8 טקטיקות להפוך גולש מזדמן ללקוח נאמן. תקראו את ההמלצות שלי ותבדקו מה עובד לכם.

אשמח לשמוע מה אתם חושבים ומה עובד לכם כאן בתגובות בתחתית העמוד ו/או בקבוצת הפייסבוק שלי כאן.

footer-banner