'cart-menu' ) ); ?>

מה עושים בברלין? 4 ימים של שופינג, אוכל ואטרקציות

על ידי  |  אין תגובות

מה עושים בברלין – כל מה שצריך לדעת לטיול של 4 ימים בברלין:

בסוף דצמבר  החלטתי שאני חייבת חופש. כבר שנים שלא לקחתי חופש, טוב לפחות לא בחו"ל. הפעם האחרונה שהייתי בחו"ל עם חברה היתה ב-2009 בתאילנד והיה חלומי. אבל מאז עברו הרבה ילדים בנהר (טוב נו, רק שתיים) והגיע הזמן לשחזר חופש עם חברה אבל היות ותאילנד לא עמדה על הפרק היה ברור שהיעד הוא אירופה.

ברלין! אף פעם לא ביקרתי בה ותמיד רציתי והתקשרתי לחברה טובה עם הצעה שאי אפשר לסרב לה. סופש ארוך בברלין עם Moi. ברור שהיא לא סירבה.

מפה לשם, הזמנה במלון, טיסה זולה באיזג'ט ושבועיים אח"כ – אדיוס וסיונרה! (או יותר נכון אופווידרזיין).

טסנו בתחילת ינואר, כשבארץ היה אחד מהשבועות הכי קרים Ever וניסיתי לדמיין אם קר לי עכשיו בארץ מה צפוי לי ב 0 מעלות שמרגישים כמו 2- בברלין?

אז אחרי סופש ארוך בברלין המדהימה, הנה המסקנות שלנו וההמלצות שלי לשופינג, מקומות לבקר, לאכול ולשתות בהם ואיך מעבירים סופש אירופאי קפוא ולשרוד כדי לספר.

אז מה בפוסט הזה?

    1. טיפים לטיול ביעד קר באירופה
    1. מה עושים בברלין?
  1. איפה עושים שופינג בברלין?

ואם תקראו עד הסוף תגלו את ההמלצה שלי לחנות הכי שווה לשופינג, גם סטייל וגם זול – כולל תמונות.

אז בואו נתחיל עם עניין הקור, כי זה הנושא שהכי הטריד אותנו לפני הטיול אבל שתדעו שבאופן כללי הקור ממש, אבל ממש לא הפריע לנו ושתינו מאוד רגישות לקור. פשוט התלבשנו טוב ויצאנו לדרך והיה מושלם.

1.השילוש הקדוש: כובע, כפפות וצעיף מחמם.

לא משנה לאן אתן נוסעות באירופה בינואר אסור בתכלית האיסור לוותר על השילוש הקדוש של כובע, צעיף וכפפות. בלי כובע המוח מקבל brain freeze בלי ששתיתן אייס קפה, בלי כפפות לא תוכלו לתפעל את הטלפון ובלי צעיף כל הקור יחדור לכם לריאות. ואם אין לכן את השילוש הקדוש, תקנו – פשוט אי אפשר בלי זה.

מה עושים בברלין, אנה ברודי, בלוג אופנה, אלכסנדרפלץ,

ואם אתן מאבדות את הכפפות אל ייאוש. גרביים לגמרי עושות את העבודה עד הפריימרק הבא.

מה עושים בברלין, אנה ברודי, בלוג אופנה

2. מה לובשים מתחת למעיל כשקפוא?

המסקנה הכי ברורה שלי בביקור בערים קפואות היא שאין באמת מה להביא בגדים יפים. הרי את יכולה להתלבש הכי יפה בעולם אבל בסוף את חנוטה באותו מעיל, צעיף, כובע וכפפות במשך כמה ימים. טרנינג לגמרי עושה את העבודה (למרות שבינינו גם אם הייתי רוצה להקשיב לטיפ של עצמי – אני לא באמת מסוגלת :-))

 3. טיפ של אלופות לראש חמים:

יש רגעים שהיה כל כך קר שכובע הצמר לא הספיק. יש ימים שהיו זרזיפים מציקים של גשם וגם אז – כובע הצמר לא הספיק. אז הטיפ החם שלי הוא אין מצב שאתן נוסעות לעיר קרה בלי כובע צמר וגם כובע במעיל (ותכירו את ענבל שרביט ההורסת שסבלה אותי 4 ימים שלמים).

מה עושים בברלין, אנה ברודי, בלוג אופנה,

4. תביאו מטריה!

אני יודעת שאני הראשונה שתמליץ על המטריה ההפוכה והאגדית אבל כשנוסעים לחו"ל ומסתובבים בחוץ כל היום למי יש סבלנות לסחוב אותה? אז תביאו את המטריות של פעם – קטנות שנכנסות בקלות לתיק ותשימו אותה בשקית כדי שכל תכולת התיק לא תירטב.

התמונה הבאה היא מחומת ברלין, אתר ששווה לבקר בה רק בגלל ההיסטוריה המטורפת שלה. מצד שני, אין פה הרבה מה לעשות – גג חצי של קריאת חומרים והקשבה לחומרים מוקלטים וזהו. בכל מקרה החומה הזו זכתה לראות את זיו פנינו לחצי דקה בקושי – זה היה הרגע הכי קר בחופש שלנו ולא יכולנו לעמוד זקופות כמו חומת ברלין. אז התסכלנו, נפנפנו, הצטלמנו ורצנו לשתות קפה חם.

מה עושים בברלין, אנה ברודי, בלוג אופנה,

5. הכי סקסי שיש: גרביים עד הברך.

אחד החששות הגדולים שלי לפני הנסיעה היה שכפות הרגליים שלי יקפאו כי אין לי מגפיים שנועדו לקור, יש לי המממ… סניקרס. אז אם אין לכן מגפי סקי מסתבר שסניקרס זה ממש סבבה אבל! וזה אבל גדול והטיפ הכי חם (תרתי משמע) שיש לי אליכן: גרביים עד הברך. כן, מה ששמעתכן – לא תאמינו איזה הבדל! אז השילוש הקדוש לשמירה על חום גוף (שנובע מחום רגליים) הוא גרביונים מתחת למכנסיים לחימום גורף, גרביים עד הברך כדי שהקרסול לא יהיה חשוף וגרבי סירה (גרבי ספורט) כדי שהאצבעות לא יקפאו ואתן מסודרות. זה לא כזה מסורבל כמו שזה נשמע, באמת.

ככה זה נראה לפני:

מה עושים בברלין, אנה ברודי, בלוג אופנה,

וככה זה נראה אחרי:

מה עושים בברלין, אנה ברודי, בלוג אופנה,

6. חבילות טישו קטנות:

טישו זה פריט חובה כשמטיילים במקום קר. בין אם אתן מנוזלות בדרך כלל ובין אם לא, תביאו איתכן חבילות טישו קטנות(ברבים) כי גם האף זה האיבר היחיד שקר לו ולא יהיה לכן נעים להיתקע בלי. תאמינו לי.

מה עושים בברלין, אנה ברודי, בלוג אופנה,

7. שיטת הבצל של הילדים עובדת גם למבוגרים.

שכבות. תעשו לעצמכן טובה ותלבשו שכבות כדי שתוכלו להתקלף במידת הצורך. אני לבשתי גופיה צמודה בלי שרוולים, גופיה ארוכה, סוודר ממש עבה, מעיל וכמובן כובע, צעיף וכפפות. אז אלא אם כן ממש בא לכן לבעור כל פעם שאתן עולות לרכבת, לקניון, למסעדה או למלון תקשיבו לי ובואו בשכבות.

8. מעיל עם כיסים זה MUST!

לא תכננתי את זה מראש אבל יצא שהבאתי מעיל עם כיסים וזה מושלם. שמתי בכיסים טלפון, מפה, כרטיס רכבת, טישו וכמובן את הידיים, עם הכפפות. זה חוסך את העצבים של לפתוח את התיק בכל פעם שאתם צריכים משהו וגם מחמם. תאמינו לי שתודו לי אח"כ.

מה עושים בברלין

אז אני מסכמת את עניין הקור – תעשו את זה נכון וקטן עליכן. באמת!


עכשיו לעניין של מה עושים בברלין (השופינג בסוף הפוסט):

את הטיסה הזמנו באיזג'ט ועלתה לנו בערך 900 שח לכל אחת. לגבי מלון אני מציעה לכן לבדוק בairbnb או ב Booking.com. אנחנו מצאנו מלון בCrowne Plaza City Center, מלון ברמה ממש גבוהה שלא נופל מהמלונות על החוף בתל אביב. המלון כולל חדר מפנק, ספא, בריכה מחוממת וחדר כושר שעלה לשתינו יחד 1800 שח ל-4 לילות. כן, כל אחת מאיתנו שילמה 225 ש"ח ללילה – אני מניחה שזה קשור גם לעונה שבה טסנו אבל עדיין לגמרי שווה בדיקה. המיקום של המלון היה ממש ליד אזור קניות ענק ומלא מסעדות ובתי קפה באזור. Cafe Einstien זו רשת חביבה עם קפה טעים ומאפים פריכים. קחו בחשבון שאין להם את הקטע של לחמם מאפים כמו פה (אולי כי זה טרי 😀 ).

באחד הערבים יצאנו לבר מעולה שקיבלנו עליו המלצה בשם Monkey Bar, ממש כמה דקות הליכה מהמלון. כשהגענו היה תור של שעה והיו ברור לשתינו שאין שום סיכוי שאנחנו עומדות בתור גם כי הוא היה בחוץ (השתגעתם?) וגם כי עברנו את הגיל של להמתין שעה בשביל מקום, לא בקור ולא בכלל. אז ענבל ניגשה לבחור שעמד בפנים ושאלה אם יש מקום אחר במרחק הליכה. כשהבין שאנחנו שתי נשים (מסתבר שזה תופס בכל מקום בעולם גם בלי שהתכוונו) אמר למארחות שהוא יוצא החוצה להראות לנו מקום אחר ובמקום זה הכניס אותנו בדלת אחורית לMonkey Bar. אחרי שפתח את הדלת נחפשנו לבר מדליק, עם אווירה מעולה ומוסיקה מצוינת. אבל תעשו לעצמכם טובה ואל תזמינו משקה בטעם קפה עם מרטיני, זה דוחה.

מה עושים בברלין, אנה ברודי, בלוג אופנה, monkey bar


אחד המקומות השווים שממש שווה לבקר בהם הוא שוק הMarkethalle Neun,  שזה שוק שבמהלך היום הוא … שוק (אבל הי, זה עדיין שוק אירופאי) עם אוכל, ירקות וגבינות וביום חמישי בערב הוא הופך לשוק עם אלכוהול ודוכנים שווים. אז אל תעשו את מה שאנחנו עשינו כשפספסנו את העובדה שהשוק ערב הזה קורה רק בימי חמישי. אז הגענו ביום שבת בבוקר, היה אחלה אבל פספסנו את כל הכיף של יום חמישי בערב. קחו בחשבון שזה אזור קצת פחות נעים להסתובב בו, במיוחד בלילה אז אני ממליצה לכן לקחת מונית.

אם תגיעו לשוק במהלך היום אל תוותרו על אאוטלט הנעליים במרחק של 5 דקות הליכה שנקרא Zalando, שיש בו מאות זוגות נעליים מחולקים לפי צבעים ומידות במחירים מוזלים. ולמה? כי יש פגם. עד עכשיו לא מצאתי את הפגם בשני זוגות הנעליים שרכשתי אז פשוט תבדקו טוב ואם אתן לא מוצאות כנראה שרק אנשים עם ראיה ביונית יבחינו בזה (תמונות בהמשך הפוסט).


אלכסנדרפלץ, Alexander Platz, היא הכיכר המרכזית עם אזור חנויות מטורף. באופן אישי, זה התיש אותי. חנויות ענק שכל אחת מהן היא בגודל של קניון ממוצע בישראל. ההסתובבויות האינסופיות, החיפוש מבין אלפי מדפים וקולבים, ההמתנה לתאי המדידה, להוריד 5 שכבות ואז להבין שאת צריכה מידה אחרת, להתלבש שוב, ההמתנה לקופה, סחיבת השקיות – כל כך לא בשבילי. הסבלנות נגמרה לי מהר ובסה"כ קניתי כמה פריטים לעלמא ושחר וסווטשרט בית בשבילי ב Primark.

ולמרות שלא תכנננו לעשות שום דבר שקשור לשואה (בכל זאת חופשה), בסופו של דבר לא יכולנו לוותר על זה, בכל זאת זו ההיסטוריה שלנו והרגשנו שאי אפשר להתעלם מזה. אז אחרי התרעומת שלי על בילוי של יותר מדי שעות בקניון ביקרנו באנדרטה המהפנטת והמפורסמת לזכר יהודי אירופה שנרצחו וגם הלכנו למוזיאון שנקרא הטופוגרפיה של הטרור שהיה מאוד מאוד מעניין. בתור אחת שבילדותה לא סבלה היסטוריה (וגם לא ממש מוזיאונים) הסיפורים ההיסטוריים שנחשפתי אליהם במוזיאון הזה ריתקו אותי.

מה עושים בברלין, אנה ברודי, בלוג אופנה,'אנדרטת השואה


ומי מכם שצמחוני או שומר כשרות יש מסעדה צמחונית ממש טובה שנקראית Cookies Cream, היא נמצאת בסוף סמטה חשוכה שאפילו נהג המונית שלנו התקשה למצוא אבל כשעוברים את הדלת הכבדה שנראית כאילו מובילה למרתף עינויים נגלתה לעינינו מסעדה עם אוירה טובה עם אנשי השירות הכי נחמדים וחביבים שנתקלנו בהם בברלין (רובם היו קצת חמוצי פנים ולא אדיבים). האוכל היה ממש טעים ומעניין אם כי קצת יקר מדי לטעמנו אבל בכל זאת חוויה שווה.


טוב עכשיו שדיברנו על מנהלות, תרבות וקור הגיע הזמן לדבר על השופינג.

כמו שכתבתי קודם, כמות החנויות שיש בברלין היא בלתי נתפסת במימדים של ישראל. יש את ה Berlin Mall, את אזורי הקניות באלכסנדרפלץ וגם בסמוך למלון שלנו. יש גם את ה KaWeDe  שזה קניון ענק עם כל המותגים הענקיים (וגם המחירים). בקומה האחרונה יש קומה מלאה באוכל אבל לא אוכל מהיר כמו בקניונים כאן אלא אוכל ממש טעים. אז אמנם בשבילי השופינג היה קצת overwhelming אבל למי שיש סבלנות, יש מלאאאא חנויות ואפשר למצוא דברים יפים.

כחלק ממסע השופינג של היום הראשון, לפני שנגמרה לי הסבלנות מדדתי כמה פריטים אבל כאמור לא קניתי. אלה למשל רק חלק מהפריטים הבודדים שמדדתי בזארה אבל לא קניתי. כל הפריטים שבתמונה עלו "רק" 80 ש"ח. אבל חוק מספר אחד אצלי זה שלא משנה כמה זול (או יקר) הפריט אם הוא לא יושב לי טוב על הגוף (ועל הלב) אני לא קונה. כלומר אם הבד לא נוח לי, הגזרה לא מאה אחוז או שזה פשוט לא 100% אני לא קונה. הדרך הכי טובה להבין אם הפריט יושב לי טוב על הלב הוא לדמיין את הבוקר למחרת והאם בא לי ללבוש אותו, אם לא – זו התשובה. יש מספיק פריטים שמתאימים לנו בול אז שווה להתאמץ ולמצוא אותם ולחסוך את הכסף על פריטים שיעלו אבק בארון.

למשל האוברול הירוק הזה מזארה עם פוטנציאל אבל השסעים הלא ברורים ברגליים והחגורה הגבוהה גרמו לי להחזיר אותה לקולב.

על האוברול הפרחוני הזה דווקא התלבטתי, הוא ממש מגניב בעיני ואפילו מחמיא אבל הוא עשוי מפוליאסטר מה שאומר שהסיכוי שאלבש אותו בקיץ הישראלי הוא אפסי. אז לא.

מכירות את זה שהפריט נראה יפה על הקולב? אז כזה.

אבל בכל זאת, איפה עושים שופינג בברלין?

אם הגעתן עד לפה אז הנה מגיע לכן לשמוע את ה-חנות שהתאהבתי בה. לשמחתכן, יש אותה גם בארץ אבל היות והיא נמצאת רק בקניון איילון לא יצא לי לפגוש בה.

תכירו את Reserved, החנות היחידה שקניתי בה בגדים לעצמי כשטיילתי בברלין. גם אני וגם ענבל מצאנו בחנות המון דברים שווים במחירים ממש מעולים. אז נכון שיש סניף שלהם בארץ (בקניון איילון) אבל לא כולנו יכולות להגיע לשם. אז אם אתן מגיעות לברלין, או לאירופה בכלל (או כמובן לרמת גן), חפשו סניף שלהם. את האתר הפולני הזה הרבה משווים לזארה רק במחירים זולים יותר ואני לגמרי מבינה למה.

אז הנה כמה מהפריטים שקניתי בברלין.


כבר הרבה זמן אני מחפשת מכנסיים מהסוג הזה ומהבד הזה. אז את המכנסיים הנוחים האלה קניתי ב Reserved ב- 70 שח, את החולצה ב 24/7 ואת הווסט במכירת יד שניה.


את הנעליים קניתי ב Zalando, מכנסיים מ-24/7 (ב59 ש"ח!), חולצת גולף טריקו ורודה בסוג של בזאר בהוד השרון (ב29 ש"ח) ואת החולצה השחורה בזארה (ב-99 ש"ח).


הנעליים מ Zalando בברלין.


סווצ'רט נוח ליומיום עם טוויסט מגניב. בימים קרים במיוחד אני שמה מתחת חולצת גולף טריקו לבנה (במו בתמונה). תוספת של עגילים וגרביים נותים עוד טאצ' קטן ללוק יחסית פשוט.


את השמלה ההורסת הזו קניתי ב Reserved ב-60 שח, נעליים ב  Zalando, דימוי מעיל עור בקלאב האופנה בפתח תקווה.


אחת האהבות שלי בחודשים האחרונים זה לוקים מונוכרמטים (פריטים באותו גוון של צבע). אז את הסוודר קניתי ב Reserved, מכנסיים בזארה ונעליים ב Zalando.

מונוכרמטי, אנה ברודי


הפריט היחיד שקניתי לעצמי בפריימרק. סווטשרט כחול עם פסים והוספתי לו צבע (וחום) עם תוספת של חולצת גולף ורדרדה מטריקו.


ומה עושים בברלין אם לא לצלם סלפי מעלית כל בוקר? אז כדי ליישם אל תשכחו לישון במלון שיש לו מעלית טובה לסלפי 😀

עד כאן החוויות שלי מברלין. אם יש לכן מה להוסיף אתן מוזמנות להגיב בתגובות כאן למטה או בקבוצת השופינג הלוהטת שלי כאן.

אופווידרזיין!

הרשמו לניוזלטר שלי

את/ה צריך/ה להיות מחובר כדי לכתוב הודעה. התחברות

תגובתך בבקשה