'cart-menu' ) ); ?>

שיווק שותפים בקבוצות פייסבוק ואינסטגרם | מוניטיזציה לקהילה

על ידי  |  אין תגובות

שיווק שותפים: איך מרוויחים כסף בלי להתפשר על איכות התוכן 

שיווק שותפים: איך הרווחתי 600 שח בפחות מ-10 דקות

לא מזמן, זוהרה, אחת החנויות שיש לה תכנית שיווק שותפים באמבסדורס יצאה במבצע היסטרי שבו היא מציעה 3 זוגות גרביונים במחיר של אחד (100 שח) בקונספט של קופסת הפתעה. כלומר קונים את הגרביונים לפי קטגוריות מסוימות ומבלי לדעת מה יש בפנים.

התוצאות: 81 מכירות, רווח של 603  שח ואחוז המרה (מטורף) של 6.64% בפחות מעשר דקות עבודה.תכנית שותפים זוהרה

שיווק שותפים: רווח של מעל 600 ש"ח בפחות מ-10 דקות עבודה – למה זה כל כך עבד?

לפני שאני משתפת במסקנות שלי, חשוב לי לציין שבקהילת השופינג שלי בפייסבוק יש פחות מ-15,000 נשים ויש קהילות רבות וגדולות משלי אבל בפועל אני מצליחה לייצר לעצמי הכנסה יפה בכל חודש משיווק שותפים כשגובה הרווח תלוי ברמת ההשקעה שלי. אני עובדת בצורה שנכונה ומדויקת לי, מקשיבה לצרכים של הקהילה שלי ולא סומכת רק על הקבוצה שלי בפייסבוק ליצירת רווח.

אז איך יכול להיות שבקהילה של פחות מ-15000 נשים, בפחות מ-10 דקות עבודה הצלחתי לייצר מעל 600 שח כשבקהילות גדולות יותר, או אינסטגרמריות עם כמה עשרות אלפי עוקבות ייצרו פחות? (יש לי את הנתונים בשטח).

בפוסט הזה אפרט את האני מאמין שלי ואספר בדיוק מה עשיתי ולמה אני חושבת שזה הצליח לי: 

1. מה הלמה שלך?

את הקהילה שלי הקמתי מתוך חיבה לשופינג אונליין לפני שבכלל ידעו בארץ מה זה שופינג אונליין ובטח לפני שידעו זו קבוצה ומה כוחה של קהילה.

הבנתי שיש לאנשים צורך ואני יודעת לתת עליו מענה וזו הייתה הסיבה העיקרית שבגללה אנשים התחילו לעקוב אחריי.

לא חשבתי איך אני עושה מזה כסף ולא חשבתי על הקבוצה כמודל כלכלי – עשיתי את זה בשביל הכיף נטו. כל רווח שהתקבל היה מבחינתי בונוס ואני מאמינה שזו אחת הסיבות העיקריות שבזכותן הצלחתי לייצר אמון בקרב הקהילה שלי.

אז אם אתן עדיין לא בטוחות למה התחלתן לייצר תוכן בכל ערוץ שהוא (קבוצת פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, בלוג) שבו עם דף ועט (כן כמו של פעם) ותחשבו עם עצמכן מה הייתה הסיבה שבגללה התחלתן לייצר תוכן. ברגע שהסיבה תהיה ברורה תדעו גם למקד את התוכן וגם לפנות לקהל הרלוונטי שמעוניין באותו ה"למה".

למשל, אם הסיבה הייתה כדי לייצר רווח – אז התוכן שלכן יהיו מכוון לזה או אם הסיבה הייתה כדי להיות מפורסמים, אז המאמצים שלכן יכוונו לזה. כל סיבה היא לגיטימית אבל כדי לדעת איפה להשקיע ואיזה סוג תוכן לייצר צריך להבין מה המטרה. 

2. ערך מול רווח ויצירת אמון

הגבול בין יצירת תוכן בשביל ערך לבין יצירת תוכן כדי לעשות כסף הוא גבול דק מאוד שצריך לשים אליו לב בכל פיסת תוכן שמעלים. ברגע שתדעו את המטרה שלכם (סעיף מספר 1) תוכלו לענות על השאלה – האם התוכן שייצרתי נותן ערך או שהמטרה שלו היא רווח כספי?

הרי היום, אנשים מריחים את האג'נדה מקילומטרים וככל שתצליחו להבין ולשדר אותה מראש, בלי להתנצל, כך תצליחו לייצר יותר אמון. 

ולכן הערך שתייצרו תמיד יהיה מקושר באופן ישיר למטרה שלשמה הקמתם את הקהילה או שבזכותה אתן מתאמצות כל כך באינסטגרם או בכל ערוץ אחר.

אבל חשוב להבין שלא משנה מה המטרה, הסוד הוא לייצר תמהיל נכון של תוכן כשחלקו משרת באופן ישיר את המטרה וחלקו האחר משרת אותה באופן עקיף וארוך טווח. איזון זה שם המשחק.

3. התמדה: אחד הדברים שאני תמיד אומרת לאמבסדוריות שלי (שותפות/אפילייטס ברשת השותפים של Ambassadors) הוא שתוכן שהעליתי היום לא בהכרח יניב מכירות היום אבל להתמדה יש ערך מוסף בהגדלת הקהילה/עוקבים, ביצירת אמון, בנוכחות קבועה ברשת ובטווח הארוך גם מכירות. 

למשל המותג זוהרה הוא מותג מוכר אצלי בקהילה, בעיקר כי אני אוהבת את הפריטים, יודעת שהם איכותיים וממליצה עליהם בחום בכל הזדמנות  – גם לפני שהייתה לה תכנית שותפים ולפני שהרווחתי כסף על זה.

אז שכשיוצא סייל ממש שווה חברות הקהילה שלי כבר מכירות את המותג ורוצות לנצל את הסייל בלי שאני צריכה להגיד יותר מדי כי "הכנסתי" להן את המותג לראש מהמקום הכי אמיתי שיש והן סומכות עליי. 

למי שבאה מעולמות השיווק זה קצת כמו רימרקטינג. אבל אורגני. 

ולמי שלא מכירה – מכירות את זה שאתן נכנסות לאתר ואז מודעות רודפות אחריכן בכל מקום? זה רימרקטינג. אותה חברה זיהתה שנכנסתן לאתר ולכן יודעת להציג לכן מודעות ככלי לגרום לכן לחזור ולקנות. אם המודעות האלה לא היו מוצגות בפניכן, הסיכוי שהייתן קונות שוב קטן יותר. 

אז מה שאנחנו עושות ברשתות החברתיות זה סוג של רימקטינג אורגני. אנחנו מספרות על מותג מסוים שוב ושוב ואנחנו בעצם מייצרות מודעות למותג והסיכוי שיקנו בחנות הזו אחרי שנתקלו בכמה וכמה פוסטים שלי בנושא הוא גדול יותר.

4. המלצה מניסיון אישי:  אז נכון שאנחנו לא יכולות לקנות הכל כדי להמליץ מניסיון אישי אבל במקומות שזה כן מתאפשר – עופו על זה. במקרה הזה של זוהרה, יש לי כמה זוגות גרביונים שלה, וגם לבנות שלי, חלקם קניתי וחלקם קיבלתי במתנה אבל על כולם המלצתי עליהם בכל מיני צורות שונות- צילמתי סרטונים, כתבתי למה אני ממש אוהבת אותן ועל מה אני ממליצה וגם עם מה אפשר ללבוש גרביונים. ובכל פעם שיש סייל אני מאפשרת לעצמי לצלם את אותם גרביונים שוב עם אאוטפיט מסוים או למחזר פוסטים (אף אחד לא באמת זוכר וגם אם כן – so what?)

כלומר זה לא רק להגיד "יש סייל של 25% אחוז בזוהרה" זה גם להגיד: "יש לי לא מעט זוגות גרביונים של זוהרה והם גם בסטייל וגם מחזיקים שנים  – אני ממליצה בחום!"- זה יוצר את האמון שדיברנו עליו קודם.

5. לייצר תוכן שאפשר להגיב עליו כדי להגדיל חשיפה.

אז נכון, החשיפה היא בהחלט אחת מהכאבים של כל מי שעובד ברשתות החברתיות אבל כשמייצרים תוכן שאנשים רוצים להגיב עליו מגביר פעילות וכתוצאה מזה את החשיפה – שזה בדיוק מה שאנחנו רוצות כל הזמן.

במבצע הזה של זוהרה העליתי פוסט שמספר על הפעילות ושאלתי אם הן אוהבות הפתעות. על הפוסט היו עשרות תגובות מה שהקפיץ אותו והשאיר אותו בחשיפה גבוהה יחסית במשך כמה ימים כך שעוד ועוד אנשים נחשפו אליו כל הזמן.

חשוב לשאול שאלות שקל לענות עליהן וקל להזדהות איתן.

תכנית שותפים זוהרה

הגדלת חשיפה לפוסטים – טיפ חשוב:

חשוב להגיב על התגובות של המגיבות כדי להקפיץ את הפוסט במעלה הפיד. מיד עם התגובות הראשונות כדאי להגיב ל3-4 תגובות (לייק לא מספיק) ואז לחזור אחרי שעתיים-שלוש ולהגיב לעוד שלוש ארבע וחוזר חלילה. השיטה הזו עוזרת להשאיר את הפוסט שלכן באוויר ולהגביר את החשיפה שלו.

6. לא לעבוד בערוץ אחד! זה נחמד שיש לכן 15K בקבוצה, וזה נחמד שיש לכן 20K עוקבות באינסטוש אבל הפלטפורמות האלה לא שלכן ואין לכן כמעט שום שליטה על החשיפה שאתן יכולות לקבל בהן.

כלומר צוקי יכול להחליט מחר להקטין את החשיפה של הקבוצות ואתן תיוותרו בלי כלום.

צוקי יכול להחליט מחר לסגור פרופילים מסוימים באינסטגרם על פי קריטריונים חדשים שהוא ימציא סתם כי בא לו ואתן תיוותרו בלי כלום.

אז אני חוזרת ואומרת, הפלטפרומה הזו לא שלכן ואל תסמכו עליה.

בנוסף, בגלל אותן בעיות חשיפה שלא חושפות את התוכן שלנו ל-100% מהעוקבות השימוש בערוצים תומכים יעזרו לכן להגדיל חשיפה.

למשל אם העליתן פוסט בקבוצה על סייל מסוים תוכלו לספר על זה בכל הערוצים התומכים – בטלגרם, דרך רשימת תפוצה וגם באינסטגרם.

על המבצע המדובר של זוהרה סיפרתי בקבוצה (כ-15,000 חברות), שלחתי מייל (מעל 5200 נרשמות), העליתי לסטורי באינסטגרם (כ-4500 עוקבות), שלחתי הודעה לטלגרם (כ-460 עוקבות).

במקרים רלוונטים אני גם מעלה פוסט לבלוג שכתוב בצורה נכונה ברמת הקידום האורגני (SEO) כדי שיגיעו אליו גם מגוגל.  

7. בחירת תזמון להעלות תוכן | ללמוד את הקהילה שלכן

לכל קהילה יש את השעות הפחות טובות שלה ואת השעות היותר טובות שלה אבל חשוב שתדעו מה הן. אתן יכולות להסתכל ב group insights כדי ללמוד עוד קצת על שעות הפעילות וגם ללמוד עוד מי עוקבות אחריכן, כנ"ל גם ב insights באינסטגרם.

אם למשל רוב העוקבות שלכן בגילאי 35-44 סביר להניח שהרבה מהן אימהות ויש שעות שהן פחות זמינות כמו בשעות האיסופים והמקלחות. העלאת פוסט בחצות כנראה גם פחות יתאים להן כי סביר להניח שכולן כבר חורפות. אז עדיף להתאפק ולתזמן את הפוסט לשעה יותר מתאימה.

ניתוח העבודה שלכן חשובה כדי לדעת מה עובד הכי טוב כדי לדעת איפה להשקיע מאמצים בפעם הבאה.

8. מזל – גם אצלי יש פוסטים שעובדים יותר וכאלה שפחות. יכול להיות שאם הייתי מעלה את הפוסט שעה אחכ התוצאות היו אחרות לגמרי כי יש דברים שלא תלויים בנו אבל אני ממשיכה לעבוד לפי העקרונות הנ"ל ולרוב גם משיגה תוצאות.

ותכלס מי לא הייתה רוצה להרוויח מעל 600 שח ב-10 דקות עבודה?

יש לכן שאלות? הארות? הערות? שתפו אותי בתגובות למטה.

Ambassadors היא רשת תכניות השותפים הראשונה בארץ שמחברת בין חנויות אונליין ישראליות ליוצרות תוכן ברשת שמרוויחות עמלה על רכישות שמגיעות דרכן. בין החנויות שאנחנו עובדים איתן – סופרפארם, אסתי לאודר, קסטרו, מאק, קליניק, בובי בראון, ללין, זוהרה, שלומית אופיר, מומה ועוד.

רוצה להגיש מועמדות להצטרפות לרשת תכניות שותפים? לחצי כאן.

 

הרשמו לניוזלטר שלי

משפיעניות מדברות: שנטי גדרון

החיים של בלוגריות נראים כל כך …

לכתבה

את/ה צריך/ה להיות מחובר כדי לכתוב הודעה. התחברות

תגובתך בבקשה