'cart-menu' ) ); ?>

איך להגדיל עוקבים: 9 דרכים לגדול ברשתות החברתיות

על ידי  |  אין תגובות

איך להגדיל עוקבים: 9 עצות קלות ליישום ואיך מרוויחים מזה כסף

אנחנו בעידן של משפיענים, או לפחות בעידן שבו הרבה אנשים רוצים להיות משפיענים, מובילי דעה, כוכבי רשת או כל הגדרה אחרת שתוכלו למצוא. בעידן שבו המילים מהממת והורסת שגורות בפה של כולם והתוכן שאנשים יוצרים הוא ספק אמיתי וספק עוד תוכן שמנסה למכור לנו משהו.

אז אם אתן יוצרות תוכן בכל פלטפורמה שהיא אתן בודאי מרגישות את זה שנהיה קצת צפוף יותר ברשת והשאלה היא איך עושים את זה נכון, איך מביאים קהל מדויק לכן, איך מגדילים עוקבים, איך מייצרים מערכת יחסים דו צדדית עם הקהילה והעוקבים ואיך כל זה יחד גם יכולים לייצר לכן הכנסה. 

9 דרכים להגדיל עוקבים וקהילה ולבלוט מעל עשרות אלפי משפיענים ברשת.

  1. מה הלמה שלכן. למה הקמתן את הקהילה שלכן בפייסבוק? למה התחלתן לייצר תוכן באינסטגרם? למה אתן רוצות להצליח? יש שלוש תשובות עיקריות שאני מכירה (אם יש לכן עוד כתבו לי בתגובות למטה).

הראשונה – התחלתי לייצר תוכן שנוגע ללבי וזה פשוט תפס, העוקבים זרמו מעצמם ואיתם גם ההצעות לשיתופי פעולה בתשלום.

שניה – אני רוצה לעשות כסף.

השלישית: בא לי להיות סלב.

ואני אתייחס לתשובות האלה בעוד כמה סעיפים למטה ולמה הלמה הזה חשוב אבל בינתיים תתחילו לחשוב איך זה התחיל אצלכן.

2. מה הערך שאתן נותנות. בעידן שבו קבוצות פייסבוק קמות על ימין ועל שמאל, כוכבות אינסטגרם עולות אחת אחת ולא מעט מנסות את מזלן ביוטיוב. הדבר הכי חשוב זה למצוא את הייחוד שלכן על פני אחרים ולא בקטע קלישאתי. תחשבו מה אתן יכולות לתת שאחרות לא. המטרה היא לא להיכנס ל"מתחרות" שלכן ולעשות משהו דומה גם אם זה נראה לכן שזה יצליח אלא להיפך. לעשות משהו שונה.

המטרה היא לייצר תוכן שמעניין אתכן ולתת ערך גדול וייחודי לעוקבות שלכן כדי שיתחברו אליכן ובעיקר יסמכו עליכן. ככל תדברו מהלב, ותתנו ערך אמיתי עם תוכן הקהל יגיע באופן טבעי ואחריו גם המפרסמים. וכשאני אומרת ערך אמיתי אני מתכוונת לזה שלא תעלו רק תמונות יפות בלי מילים ותוכן. זה כבר פחות תופס ובסוף, גם פחות מוכר. 

ואם אתן לא בטוחות מה מעניין את הקהילה והעוקבים פשוט תשאלו אותם מה היו שמחים לקבל מכן והתשובות שלהן יהיו הקו המנחה שלכן.

התמונה כאן מימין למשל לקוחה מהפקה שחורה ומיוחדת שעשיתי לכבוד בלאק פריידיי, כשכולם דיברו על סיילים ידעתי שיהיה מאוד קשה להתחרות בנושא הזה ולכן החלטתי לקחת את החג הזה לדיון על הבגדים השחורים. הקמפיין יצר תהודה גדולה ברשת וקיבל המון תגובות.

3 . תוכן הוא המלך. אז אמרנו שחשוב לתת ערך ולהיות ייחודיות אם זה בסגנון הכתיבה שלכן, בסרטונים ייחודיים שאתן מייצרות, בזה שאתן מצחיקות או שיצרתן שפה ייחודית שכולם מדברים אותה וזה התוכן שלכן. ואגב, תוכן לא חייב להיות משהו שבהכרח לוקח לכן הרבה זמן לייצר הוא גם יכול להיות המלצה על פריט שקיבלתן, זו יכולה להיות תמונה מעולה שלכן וכן, גם סרטון קצרצר שצילמתן שניה לפני (לפני!) שהתחלתן לנהוג. כל עוד התוכן מעניין יש יותר סיכוי שיצפו בו. 

תראו למשל את מיסמס, הלא הוא עידו גרינברג. הבנאדם לא סתם יוצר חולצות מדליקות לחלוטין, הוא עצמו דמות שאי אפשר שלא לצחוק ולהתרגש יחד איתו. ראיתי ושמעתי אותו בהרצאה והייתי מרותקת אליו. הבנאדם כריזמטי, מצחיק, אנושי ויודע לספר סיפור והוא תמיד מדבר מהלב ואני מאמינה שבדיוק בגלל זה הוא גם מצליח למכור.  

4. הפצה היא המלכה. יופי אז יצרתן תוכן אש. העלתן אותו לפייסבוק ולאינסטגרם ואפילו לבלוג. יש כמה קליקם אבל אז יש שקט. תזכרו שכדי שהתוכן שלכן יופץ אתן צריכות המממ… להפיץ אותו, צוקי לא יעשה את העבודה בשבילכן ולכן תעלו את התוכן איפה שאתן רק יכולות. בפרופיל האישי בפייסבוק, בעמוד העסקי, אם יש לכן קבוצה אז גם שם, ביוטיוב, ואם יש לכן אתר אז תעלו את הלינק מיוטיוב כדי שהצפיות גם ייספרו, בסטורי באינסטוש, בפייס ואם יש לכן ניוזלטר אז גם שם.

בנוסף, תעשו רשימה של כל הקבוצות הרלוונטיות לתוכן שלכן, תבדקו את ימי הפרסום ופרסמו שם. ככל שיראו אתכן יותר, תהיו נוכחות יותר ומדויקות יותר ככה הסיכוי שלכם לגדול ולהרוויח כסף גדל.

ועוד טיפ בעניין הפצה, אני לא ממליצה להפיץ הכל בבת אחת אלא לפזר את התוכן בערוצים השונים שלכן על פני ימים ושעות שונות בשבוע ותתאימו את התוכן לקהלים השונים בערוצים השונים. ככל שהתוכן יהיה ממוקד יותר לפי סוג הערוץ יותר טוב. ולהספים לינקים בקבוצות שאסור בהן? אני ממש ממש לא בעד.

התמונה הזו מימין למשל היא תמונה מתוך הפקת צילום שבה הצטלמתי בבגדים של מספר חנויות אונליין. אז מעבר לזה שהפצתי את התמונות בכל ערוץ אפשרי שיש לי גם החנויות ששיתפתי איתן פעולה הפיצו את התמונות כך שהחשיפה שלי גדלה באופן משמעותי.

5. עקביות והתמדה. כדי להגדיל את מספר העוקבים צריך להתמיד. זה אומר להעלות תוכן באופן עקבי ולעשות סדר בכל הערוצים שאתן עובדות בהם ושהתוכן יהיה מותאם לכל ערוץ. אתן יכולות לבחור נושא חודשי/שבוע וסביבו לייצר תת תכנים שמותאמים לכל ערוץ. כן, זה הרבה עבודה אבל אף אחת לא אמרה שזה קל 🙂

למשל לעשות פוסט ראשי/סרטון על השמלות השחורות הכי יפות ברשת. אז התוכן הראשי הוא הסרטון ואחכ יש כל מיני תת מסרים בערוצים השונים שמובילים לאותו פוסט ראשי ו/סרטון.

6. תכנון. כשיוצרים תוכן ממש קל ללכת לאיבוד ובעיקר להשתעבד לזה. אם אתן קמות בבוקר ושואלות את עצמכן איזה תוכן כדאי להעלות היום זה הזמן לעצור ולייצר תכנית תוכן מסודרת כך שתוכלו להקדיש יום אחד בשבוע ליצירת רוב התוכן של אותו שבוע ולהשלים בין לבין עם תוכן יותר ספונטני. לא תאמינו כמה זמן תחסכו.

וככל שתעבדו מסודר יותר ותחשבו על התוכן מראש תוכלו למקד אותו יותר לקהל שלכן כדי שהוא ידבר אליהן יותר.

7. שיתופי פעולה. שיתוף פעולה מתקיימים בין שני גורמים שמאפשר לכל אחד מהצדדים למנף את עצמו. הסוד הוא למצוא מישהי (או משהו)  שיש לה קהל דומה לשלכן אבל לא מתחרה בכן. למשל, לאחרונה עשיתי שיתוף פעולה עם קבוצת אימהות שבה מצאתי פריטים שווים לפסח וכתוצאה מכך הגדלתי את הקהילה שלי ביותר מ800 אנשים. כל שיתוף פעולה מול הקהילה והעוקבות שלכן צריך להיות בתהליך של WIN-WIN-WIN. כלומר שכל הצדדים מרוויחים, אתן, הקהילה והגורם שמשתף איתכן פעולה. 

למשל בדוגמא שהעליתי לפני כמה שורות – הקהילה של קבוצת האימהות הרוויחה תוכן איכותי, מנהלת הקבוצה הרוויחה תוכן איכותי שמעלה את רמת ה engagement (מעורבות) ויוצר עניין בקבוצה ואני הרווחתי כמה מאות חברות חדשות בקבוצה.

אז תתחילו לחשוב איפה עוד הקהל שלכן מסתובב ועם מי אתן יכולות לשתף פעולה ותחליטו שאתן עושות את זה לפחות אחת לחודש כדי להיות עקביות, שימו את זה ביומן ורוצו עם זה. רק תזכרו שכשאתן פונות לשיתוף פעולה חשוב להבהיר לצד השני איזה ערך הוא מקבל משיתוף הפעולה איתכן.

8. מיקוד התוכן. את מיקוד התוכן תדעו רק כשהזהות של קהל העוקבים שלכן ברורה לכן והסעיף הזה מחזיר אותי לסעיף הראשון של הלמה שלכן. כי אם הקמתן קבוצה או קהילה רק בשביל לעשות כסף סוג התוכן שלכן יהיה מאוד שונה ממישהי שהחליטה לפתוח קבוצה סביב תוכן משותף שמעניין אותה כי המניע שלהן ליצירת התוכן הוא שונה. ואין נכון ולא נכון, יש מיקוד. אם החלטתן לייצר קהילה כדי לעשות כסף, גם שם נדרש מיקוד ולשאול את הלמה.

יש היום מספיק קבוצות ברשת שזורקות לינקים בכל מיני תחומים בתקווה לקלוע ולמכור ויכול להיות שזה גם עובד. אבל כשיצוצו עוד ועוד קבוצות דומות שעושות את אותו הדבר מה יגרום לכן להישאר מעל כולן? 

9. תשוקה. אני מאמינה שתוכן שלא נוצר מתוך תשוקה אמיתית והתעניינות אמיתית שלכן בסוף ידעך ולא יעניין אתכן מספיק וימאיס את עצמו עליכן. תמצאו תוכן שממש מעניין אתכן ושיש לו גם שוק (כי להתעניין בדינוזאורים זה דבר אחד אבל לפתוח על זה קבוצה זה כבר סיפור אחר 🙂  ותתחילו משם. אחכ תחברו את התשוקה שלכן למה שמעניין את הקהל. 

לסיכומו של עניין להיות יוצר תוכן דורש עבודה אבל כשעובדים נכון, קהל העוקבים גדל וככל שהוא גדל פוטנציאל ההכנסה גדל. 

רוצות ללמוד איך לייצר כסף מיצירת התוכן שאתן גם ככה מפיצות ברשת? לחצו כאן

👇ספרו לי בתגובות למטה למה הקמתן את הקהילה שלכן, למה אתן חושבות שאנשים עוקבים אחריכן ולאן אתן שואפות להגיע. 👇

הרשמו לניוזלטר שלי

משפיעניות מדברות: שנטי גדרון

החיים של בלוגריות נראים כל כך …

לכתבה
המניה של אסוס צנחה ב-40%

למה המניה של אסוס צנחה ב-40%?

באסוס דיווחו על הפסדים ובעקבות זאת …

לכתבה

את/ה צריך/ה להיות מחובר כדי לכתוב הודעה. התחברות

תגובתך בבקשה